Header Ads

Cara menangani sakit jantung ketika seorang diri

Cara menangani sakit jantung ketika seorang diri

Cara menangani sakit jantung ketika seorang diri | Dalam zaman serba moden ni, penyakit pembunuh no 1 negara ini tidak hanya di hidapi oleh mereka yang berusia sahaja. Ini dibuktikan dengan banyak kematian yang melibatkan sakit jantung dengan mereka yang berusia lebih muda. Hari ini kami cuba untuk kongsikan dengan pembaca, cara-cara yang boleh kita buat jika berhadapan dengan sakit jantung ketika berseorangan di rumah mahupun di mana-mana sahaja.

Kebanyakkan mereka yang terkena sakit jantung ini akan mula seperti ingin pengsan. Dan kebiasaannya, pesakit hanya ada masa lebih kurang 10 saat sahaja sebelum mereka pengsan. Di dalam masa yang singkat ini, apa yang boleh mereka lakukan? Kami kongsikan kepada anda langkah yang boleh anda lakukan. Ianya mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda.

Batuk dengan sekuat hati.

Mangsa boleh batuk sekuat hati dengan di selang selikan dengan menarik nafas yang panjang. Batuk tersebut haruslah berpanjangan dan memberi kesan kepada dada anda.

Menarik nafas yang panjang membantu memberikan jantung kita lebih oksigen. Dan batuk akan membantu untuk mengepam jantung dan memulihkan perjalanan darah. Selain itu, ia juga dapat mengembalikan degupan jantung seperti biasa.

Dan dalam pada masa ini juga, longgarkan pakaian anda. Ini untuk memberikan kesegaran dan keselesaan pada tubuh anda. Langkah seterusnya adalah meminta bantuan dan menunggu bantuan tiba. Langkah ini sangat mudah namun hampir kebanyakan pesakit jantung akan lupa mengenainya. Sentiasa ingat bahawa, sentiasa masa yang berlalu adalah sangat berharga.

No comments

Segala perkongsian di Blog ini adalah di ambil daripada sumber-sumber tertentu ataupun adalah penulisan daripada penulis sendiri. Segala komen yang diberikan adalah tanggungjawab individu itu sendiri. Komen berbentuk perkauman, agama atau yang boleh menimbulkan rasa kurang senang pihak lain adalah di larang sama sekali.